rybikolagen.pl

Moda, Uroda, Zdrowy styl życia

Zdrowie

Witaminy dla nastolatków, czyli co można zrobić oprócz diety

Każdy rodzic chce, aby jego dziecko było zdrowe i silne, a także aby miało sporo energii do wykonywania codziennych zadań. Tymczasem wiele dzieci boryka się z różnego rodzaju chorobami. Wiele dzieci cierpi na niedobory witamin i składników odżywczych. To wszystko powoduje apatię, senność, a w konsekwencji nawet depresję. Jak temu zapobiegać?

Leki i suplementy

Wydaje się, że kluczem do sukcesu jest dbanie o prawidłowa dietę. Tymczasem dzisiaj bardzo trudno jest zadbać o to, aby czerpać z pożywienia wszystkie potrzebne witaminy i składniki odżywcze. Jedzenie dostępne w sklepach nie jest tak bogate w wymienione składniki jak jeszcze kilkadziesiąt lat temu. Dlatego dzisiaj dieta jest o wiele bardziej uboga w witaminy i składniki odżywcze. Trzeba uzupełniać te witaminy i składniki odżywcze poprzez suplementy diety albo specjalne leki.

Witamina słońca

Bardzo ważną witaminą jest witamina D, czyli tak zwana witamina słońca. Człowiek żyjący w strefie geograficznej takiej jak Polska nie ma szans na uzyskanie prawidłowego poziomu tej witaminy tylko i wyłącznie poprzez zażywanie kąpieli słonecznych. Trzeba tę witaminy suplementować. Takie są zalecenia lekarskie. Przed zakupem danego leku albo suplementu należy wykonać pomiar poziomu tej witaminy z badania krwi. Niestety, część osób ma poziom witaminy D bardzo, bardzo niski. U takich osób pomocne będą tylko i wyłącznie ogromne dawki. Receptę może wystawić lekarz.

Witamina na depresję

Wiele młodych osób rezygnuje z jedzenia mięsa. Motywy często są związane z etyką. Oczywiście jest to bardzo szlachetna postawa. Trzeba jednak pamiętać, że dieta pozbawiona mięsa a u niektórych także pozbawiona składników odzwierzęcych, jest uboga w witaminy z grupy B. Dlatego też część nastolatków musi suplementować witaminy z grupy B. Najlepiej kupić w aptece preparat Witamina B Complex. Można mieć pewność, że taki preparat zawiera wszystkie potrzebne witaminy z grupy B. Do takich witamin należy między innymi kwas foliowy, który jest bardzo, bardzo potrzebny, szczególnie osobom młodym. Niedobór witamin z grupy B objawia się między innymi trudnościami w nauce a także stanami depresyjnymi. Oczywiście nie wolno lekceważyć depresji i stanów depresyjnych. Tego typu sytuacje zawsze powinny być skonsultowane z lekarzem psychiatrą. Warto jednak wiedzieć, że uzupełnienie witaminy D i witaminy z grupy B może bardzo poprawić stan pacjenta.

Nastolatek i witaminy

Zdrowa dieta dla nastolatka to podstawa, jeśli chodzi o zachowanie ciała i ducha we właściwej kondycji. Suplementowanie witamin nie jest niczym złym. Dobrze, kiedy wszystkiemu przygląda się zaufany lekarz. W tej sytuacji można mieć pewność, że zdrowie nastolatka jest pod kontrolą. Witaminy dla nastolatków dostępne są w wielu różnych rodzajach do wyboru. Dobrze jest poznać rzeczywiste niedobory i uzupełnić je. Nastolatek może poczuć się znacznie lepiej, kiedy stan niedoborów zostanie uzupełniony. Oprócz diety bogatej w warzywa i owoce warto zatem zorientować się w możliwościach suplementacji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.