Proste sposoby na wsparcie odchudzania

0
197

Odchudzanie wielu osobom wydaje się tak przykrym i trudnym wyzwaniem, że nawet nie zamierzają się za to zadanie zabierać. Warto jednak się na to zdecydować, gdyż szczuplejsza sylwetka to piękniejszy wygląd, większa pewność siebie, lepsze zdrowie, a także zadanie to wcale nie jest tak trudne, jak może się wydawać. Czasem wystarczy wprowadzenie do swego życia niewielkich zmian, by można było zauważyć wielkie efekty.

Wsparcie trawienia

Przyczyn nadwagi jest wiele, ale jeśli ktoś może pochwalić się szybkim trawieniem, nie będzie tył nawet jeśli będzie na bakier i ze sportem, i ze zdrową dietą. I odwrotnie – jeśli będzie się dużo ćwiczyć i jadać lekko, ale trawienie będzie spowolnione, nie zauważy się efektów ponoszonych wysiłków. Jak można sobie pomóc? Sposobów na wsparcie trawienia jest wiele, przede wszystkim jednak warto zatroszczyć się o właściwą ilość błonnika w diecie. Jest to problem bardzo wielu osób, a zapotrzebowanie organizmu na ten składnik jest duże. Kiedy go brakuje, trawienie jest wolniejsze oraz pojawiają się zaparcia. To zaś nie tylko jest nieprzyjemne, ale też jest prostą drogą do nadwagi.
Błonnik można znaleźć w wielu produktach żywnościowych, jak warzywa, owoce i pełne ziarna, ale można też zastosować suplementację – tabletki lub specjalne proszki, które rozpuszcza się w wodzie. Różnicę można będzie zauważyć już praktycznie po jednym użyciu.

Koktajle odchudzające

Są elementem wielu diet, czasem nawet stanowią zastępstwo wszystkich posiłków, np. w ramach cateringu dietetycznego. Nie da się jednak ukryć, że picie koktajli warzywnych, rzadziej owocowych, zamiast zjadania wszystkich posiłków w ciągu dnia, nie jest czymś, na co poważy się wiele osób. Można to jednak załatwić prościej, z tym, że trzeba zaopatrzyć się w odpowiednie dodatki. Są to l-karnityna i inulina. Po łyżeczce można dodawać je do różnych mieszanek – smoothie warzywnych, a bardziej pożywną wersją koktajlu odchudzającego jest mieszanina maślanki z owocami (np. leśnymi) czy ogórkiem i imbirem. Najlepiej będzie, gdy taki koktajl zastąpi posiłek, choćby drugie śniadanie czy podwieczorek, a jeśli ktoś jest gotów na większe wyzwanie, może przez jeden dzień w miesiącu pić tylko koktajle, w ilości kilku szklanek dziennie. Znacząco przyspieszy to trawienie i będzie sprzyjało oczyszczeniu organizmu.

Suplementy na odchudzanie

Tabletki czy – rzadziej wybierane – herbatki na odchudzanie to na pewno dobry wybór, ale tylko jeśli traktuje się je jako wsparcie odchudzania, choćby w jego łagodnej wersji. Jeśli ktoś liczy, że dzięki tabletkom, nawet wiodącej marki, schudnie, jednocześnie leżąc na kanapie i zajadać się niezdrowymi pokarmami, może się tylko rozczarować. Jednocześnie takich preparatów nie należy się bać. Często mają one złą sławę, ale jeśli kupuje się je w aptece, są w pełni bezpieczne, trzeba tylko pamiętać, by stosować je zgodnie z zaleceniami producenta. Zwykle są one oparte na naturalnych wyciągach roślin takich jak pieprz kajeński, zielona kawa, cykoria, zielona herbata, guarana czy jagody acai.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here